רגב: "נתניהו אמר לי שמתווה הכותל יעבור; הבית היהודי גם יצביעו בעד"

עמית דניאל No Comments on רגב: "נתניהו אמר לי שמתווה הכותל יעבור; הבית היהודי גם יצביעו בעד"

שרת התרבות מירי רגב אומרת כי בכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להעביר את מתווה הכותל, בניגוד לעמדת הסיעות החרדיות | רגב אמרה כי "איילת שקד החברה בוועדת המקומות הקדושים, תצביע גם בעד. הבית היהודי תומכים במתווה"

נתניהו צילום: לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התרבות והספורט מירי רגב, מסבירה היום (חמישי) כי התפטרותה מתפקיד יו"ר הוועדה למקומות הקדושים, האמונה בין היתר על מתווה הכותל, על פי בקשת ראש הממשלה.

"ראש הממשלה לא כפה עלי את ההתפטרות הזו ולא התפטרתי מהתפקיד. היו לי שיחות רבות עם ראש הממשלה על רחבת הכותל שהפורמים רוצים. אמרתי שאני כיו"ר הוועדה למקומות הקדושים, לא יוכל לאשר את המתווה כי זה מנוגד לערכים שלי", אמרה רגב בריאיון לעמית סגל וירון דקל בגלי צה"ל.

באשר לרחבה שהוקמה לא מזמן בכותל ויועדה לרפורמים והקונסרבטיבים, אמרה: "זה קיים היום אבל לא בצורה חוקית. המתווה הזה לא חוקי. בוועדה אני צריכה לשמוע את כל השאלות ולשאול ואני לא יכולה לאשר את זה. הוא (ראש הממשלה) אמר לי שהוא מתכוון להעביר את המתווה הזה. הוא יכול להחליף חברי וועדה וראשי וועדה. אני אמרתי שאניח לא יוכל ולכן הוא הפקיע את סמכותי והוא יעביר את זה בממשלה ובכנסת. זה בסדר, לראש הממשלה יש ראיה רחבה משלי".

רגב אמרה: "אני נפגשת גם עם קהילות רפורמיות. אני מבינה את הבעייתיות אבל בארץ יש מורשת ישראל ואנו פועלים על פי הרבנות הראשית. יש מקום אחד שזה הקודש קודשים שלנו וזה הכותל. לכל מקום יש כללים, לא יכול להיות שכאן, במקום הכי קדוש לנו, נהפוך את זה למקום בלי קדושה. אני לא יכולה לראות נשים עם כיפה בכותל ותפילה מעורבת בו. אני לא אתן את ידי לדבר הזה".

רגב חוזרת על דבריה: "לא התפטרתי מתפקידי. ראש הממשלה אמר לי שהוא מחפש פתרון להעביר את המתווה וחלק מהפתרון זה להעביר אותי מתפקידי. אמרתי לו שזו סמכותו וזה בסדר. יש לנו אמונה, יש לנו דרך ויש לנו מצפון. אני רוצה שהכותל יישמר בתפילה על פי מסורת ישראל ועל פי הרבנות הראשית".

רגב חשפה כי "איילת שקד תצביע בעד, היא אמרה שלי שהבית היהודי יתמוך. ראש הממשלה יצביע בעד גם הוא, נציג ש"ס יצביע נגד וכך זה יעבור".



0 תגובות